Aan de Zaan <h1>#15</h1>

Aan de Zaan

#15

Maandag
1 december 2014

Zaanbranding

De Zaanstreek met zijn ijzersterke historie ontwikkelt zich opnieuw als een eigenzinnig centrum. Voor een goede Zaanbranding heb je creativiteit en lef nodig. Denk in mogelijkheden. Delen, durven doen rond Zaanbranding!


IMG_0935Wat zijn de belangrijkste sterke elementen van de Zaanstreek volgens jou? En waar ontbreekt het aan? En wat zou je willen dat de Zaanstreek wordt? Wat is onze waarde? Tijdens Zaanbranding gaan we in op deze vragen.

De Zaanstreek kenmerkt zich door eigen kracht en vindingrijkheid. We hebben industrieel erfgoed, de Zaan, de maakindustrie. De Zaanse Schans is een sterker merk dan de Zaanstreek. Hoe zetten we deze elementen in en hoe kunnen we het merk ‘Zaanstreek’ duidelijker op de kaart zetten? We zoeken naar de juiste strategie.

Aan de Zaan #15 Zaanbranding

  • 19.30 uur Inloop
  • 20 uur Pitch van Amber. Eerder vertelde ze bij Aan de Zaan over crowdfunding voor haar gratis kunstmagazine Avory. Vanavond vertelt ze over de succesvolle presentatie van het magazine in Amsterdam.
  • 20.10 uur Moderator Peter-Jan van Steenbergen zorgt voor een uitdagende aftrap.
  • 20.15 uur Thijs Box (stichting Marketing Zaanstreek): ‘Waar zijn we mee bezig en waar gaan we naartoe?’
  • Workshop waarin we onder begeleiding van bovengenoemde vier organisatoren en andere actieve Zaankanters gaan werken aan de hand van vragen over de brand Zaanstreek. We zijn benieuwd naar jouw inbreng.
    – Noem drie elementen die onderdeel MOETEN zijn van de brand Zaanstreek.
    – Koppel deze elementen aan de doelgroepen bewoners, bedrijven en bezoekers.
  • 21 uur korte pauze
  • 21.05 uur Invullen van de matrix.
  • 21.40 uur Plenaire terugkoppeling en discussie.
  • De organisatoren willen eventueel graag met enthousiaste en creatieve denkers verder denken over het merk Zaanstreek. Heb je interesse?
  • 22.00 Afsluiting

Maandag 1 december 2014 van 20-22 uur
Toegang gratis
De Fabriek
Jan Sijbrandsteeg 12
1502 BA Zaandam

Aanmelden via deze website Of Aanmelden via FB/Aan de Zaan

Ken jij ook mensen die mee willen denken over Zaanbranding? Nodig ze dan uit via deze link of via het evenement op FB (via het envelopje). Bij voorbaat hartelijk dank!

Peter-Jan van Steenbergen (directeur stichting Zaanse Schans) is de moderator van de avond: ‘Ik vergelijk de Zaanstreek graag met een eilandencultuur. Er zijn veel kruimels waar je een stad van zou moeten maken. Er zijn veel initiatieven met passie. We moeten op zoek naar de grote lijnen en de verbinding.’

Dennis Jak (marketingcommunicatie Counter Creatives): ‘Zaandam is echt mijn thuis, zeker ook dankzij het nieuwe centrum. Het is heerlijk thuiskomen in een mooi doodlopend straatje aan het water. En in vijf minuten ben ik in het centrum van de stad.’

Debby de Ruiter (Raaz.nu): ‘De Zaanstreek ontwikkelt zich maar weet nog niet goed de aansluiting te maken met Amsterdam. Er zijn veel positieve zaken, maar het zijn vooral veel kleine activiteiten. De Zaanstreek mag nog beter op de kaart gezet worden. Zaanstad is een stad met potentie maar het is voor mij nog geen thuis. Daarom woon ik ook in Amsterdam. Zaanstad heeft alles in zich om een heel mooie, levendige en bruisende stad te zijn. Alles is er al maar het is nog geen eenheid.’

Bas Husslage (cultureel ondernemer): ‘De Zaanstreek heeft enorm veel kracht en er wordt met veel passie gewerkt. Er zijn zoveel dingen, alleen is het nog niet gebundeld. Hier wordt ook nog niet professioneel genoeg gewerkt. Het is allemaal wat rommelig.’

Sarah Vermoolen (communicatieadviseur, Kijk Zaans, Zaanse Parels): ‘Door Kijk Zaans hebben we ontdekt wat de kwaliteit en de kracht van de Zaanstreek is volgens de parels zelf. Deze elementen zou je kunnen verder uitbouwen en met elkaar kunnen verbinden. Veel Zaanse parels zijn om diverse redenen teveel in zich zelf gekeerd. Het imago mag meer worden uitgedragen. Door samenwerking, bijvoorbeeld in thematische evenementen en activiteiten, versterk je elkaar en kun je elkaars netwerk uitbouwen.’